CATATAN TERBARU

Thursday 26 January 2012

mereka adalah kami

HYEP blogger ! Alhamdulillah kite masih diberi kesempatan berjumpa lagi . masih diberi satu nyawa untuk mengharungi hariII mendatang . Insyaallah !

Part nak start story nih . HIHI . semalam satu hari tak ON kan NB nih . sebab semalam pergi JB . hantar my sis balik kolej . penat mak aii . satu jam lebih atas HIGHWAY . pergi ikut Tangkak , balik lak lalu Segamat . Pape pon itu semua experience yang mencabar bila berada dinegeri orang . HOHO . taksempat nak shopping sebab sampai sane dah nak Maghrib . AIYY takdapat lah aku nak mencuci mata dengan barangII yang agak merambangkan mata kat sana ! by the way aku dapat mencintai sebuah kedai .

Dalam pukul 10lebih kami sampai rumah . badan agak kepenatan . aku terkejut apabila melihat kaki aku tembamII . HAHA . agaknya kaki tergantung lama sangat kot . selepas mandi aku terus meluruskan tubuh aku ke atas katil . tersenyum lebar dapat menikmati keenakan badan apabila badan tidak lagi lenguhII . HIHI  ;) .



Tapi ketika tengah update entry nih . teringat kat kawanII sekolah . kawanII susah senang . kawanII suka duka . kawanII gelak ketawa . kawanII berkongsi cerita . kawanII makan bersama . kawanII didalam kelas . kawanII pergi ke makmal or bengkel . kawanII seperjuangan dalam dewan menghadapi exam SPM . tapi setelah kami tamat persekolahan itu semua dah menjadi kenangan . benda nih semua takkan berulang lagi . itu semua hanya tinggal kenangan . airmata sempat mengalir ketika mengupdate blog diatas sebab terlalu rindukan "MEREKA" .

Ragam mereka selalu dalam ingatan aku walaupun sekarang kami telah berjauhan . membuat hal masingII . berlegarII gelagat mereka difikiran aku . JYEAH ! masih lagi .

Menyambut kedatangan aku kalau aku datang sekolah awal dengan senyuman lebar . duduk sebelah aku bila berada didalam kelas . mengharungi onak liku bersama . YEAH itulah die NORATIKA teman sewaktu dulu .

Apabila cikgu tiada & aku mula memulakan operasi melalak sebuah lagu yang manaII nak terkeluar dari mulut aku lalu disambung seorang anak gadis .  YEAH itulah die FARAH ADIBA punye suara sumbang ! walaupun begitu hanya die seorang satu kepala dengan aku apabila KETAWA menguasai aku . HAHA .

Apabila die meminta tolong aku menyampaikan ilmu yang sedia ada lalu aku mencurahkan begitu mendalam dan menggunakan teknik yang betul agar die memahami sesuatu itu . tapi apabila aku pula memerlukan bantuan soal masa hadapan hanya die seorang yang mempunyai ilmu pengetahuan yang tinggi . YEAH die seorang , itulah die FAZRINA yang kuat berceloteh . kuat berceramah . & hanya die seorang yang selalu kami "KRITIK" . HOHO . insan paling kami geram sebab selalu menangguhkan kerja !

Dalam kalangan kami hanya die seorang gadis yang kuat berimaginasi tentang masa depan . tentang "cinta" . tentang buaya darat . tentang seekor kumbang tapi die terlalu mengharap agar die berjaya suatu hari nanti dan mencapai citaII yang diharapkan . namun sayang tidak kira waktu ada saje GOSSIP ingin dikongsi bersama . WOW gempak seyh cerita beliau ! itulah die SUZIEYANA yang cantik lagi molek .

Tapi aku bangga mempunyai seorang kawan yang matang walaupun bukan dari sifat fizikalnya . mempunyai teman hidup yang begitu setia . tapi sayang hanya die seorang tempat kami "membuli" beliau . die takkisah malah senyuman yang dilemparkan . itulah die LAILATUL AKMA yang mempunyai citarasa yang pelik tapi menunjukkan sifat yang berjaya oneday .

Lain pula bagi seorang gadis nih . ramai lelaki minat akan wajahnya yang hitam manis . taktipu pon malah dari mata aku lihat sendiri memang die mempunyai raut wajah yang ayu . selalu COOL bila dalam keadaan terdesak . namun begitu itulah die NUR SYAZWANI penyeri kumpulan kami .

Tergelak bagai nak GILERR dibuatnya tapi mempunyai impian yang tinggi . bukan itu sahaja mempunyai otak yang GENIUS . apa-apa ilmu tanya jerk kat die nih . minat pada mata pelajaran MATH ! WOW ... itulah die NUR NABILA si empunya karekter .

HAHA ;) . selesai sudah perwatakan yang tersembunyi disebalik diri mereka . OKAYY lah rojer ;D


*SAYANG you all ketatII . bhai take care !

No comments:

Post a Comment