CATATAN TERBARU

Saturday 21 January 2012

tolak tawaran

HYEP blogger ! malam yang sungguh membosankan lalu aku mencapai NB aku dan mengupdate blog yang berkenaan .

Nak tahu tak ? tengah sibukII jemur kain kat beranda tadi ade bapak POSMAN datang bagi surat . selambe die je letak kat PETI surat . dah lah aku nih orang yang malas nak keluar tengahII hari buto nih . terpaksa meeneruskan perjalanan mengambil surat yang diselitkan di peti memandangkan jarak jauk pintu keluar rumah aku untuk ke halaman memang mengambil masa . naik BASIKAL lah aku rasa . okayy ! tipu yo . lurus bondul la .

Setelah tangan aku menghulur mengambil surat tersebut . hati aku berkoncang . tertera nama aku . SAUDARI NOR HAZMIRA dot dot dot ! apabila membuka isinya hati aku berkoncang laju . HAHA . aku mula tergelak itu semua hanya KURSUS kemahiran . JYEAH aku dapat  tawaran . pada asalnya aku mula CONFUSED mahu pergi atau tak . sini cakap kemahiran tuh bagus , sane pulak cakap tunggu tawaran yang lainII lah .

Dalam surat tuh ada pilihan sekolah & kursus yang ditawarkan . sekolah Perhotelan & Pelancongan Negeri Sembilan , Seremban dengan Institusi Teknologi Yayasan Negeri Sembilan , Kuala Pilah . awalnya aku pilih penyediaan pastri kat Seremban . mak pun setuju .

Tapi malam nih aku nekad yang aku tak nak pergi sebab TARIKH lapor diri terlalu singkat . aku takready pon . lagi satu aku nak tunggu RESULT keluar dulu . YEAH harapII keputusan yang BERNAS . dan kejayaan bakal muncul selepas ini .


*sometimes aku terpikir dan aku kesian tengok SIPOLAN aku nih . die mesej aku takreply die call jangan harap aku nak angkat . satu je aku nak die tahu aku bukan nak jauhkan diri tapi "berdiam itu lebih baik bersuara " .
selamanya aku "marah" die sebab taknak berdepan dengan risiko (my mum) . YEAH !

No comments:

Post a Comment