CATATAN TERBARU

Saturday 21 January 2012

semalam dan hari ini

ASSALAM ! sebenarnya penulis blog malam nih dah mengantuk nak update blog . tapi tangguh punya pasal membuatkan aku RIMAS .

Okayy , aku start dari story semalam . tahu tak ? semalam hari PALING aku geram bila melayan pelbagai karenah customer . itulah kan orang cakap asam garam bila BERNIAGA . time aku dah hantar air kat depan bijik mata PAKCIK tuh . ade ke patut die cakap "eh-eh ade acik order?" . orang sekeliling lalu menyepi . terasa BANGANG sekejap . lantas aku memandang tepat pada air panas yang menggelegak yang dihidang "HITAM" serba-serbi itu . PERH cakap menekan orang tua tuh . nasib baik tangan aku takringan nak ayun sana-sini . dengan muka bangga aku ambil semula cawan tersebut dan beredar terus tanpa menoleh beliau apabila beliau memanggil aku semula . ada aku kisah ?

Kawan-kawan dekat entry nih bukan motif aku nak share benda yang mengarutII tapi itu semua pengalaman aku . sama ada manis mahupun pahit . yang tadi tuh bukan aku nak kurang ajar dengan orang tua . tapi taksalahkan kalau pakcik tuh cakap baik-baik . ni dah lah MENYEBUK kat kedai orang lagi nak buat TAIK . PORDAHH !!!! habis apa motif die duk kat atas kerusi . setakat macam tuh kat rumah sendiri pon boleh kot . HEH menempah maut tol . macam ni lah kalau orang buat DAJAL dengan aku . kesabaran manusia ada batasnya !

Start dari pagi tadi . dalam pukul 7 mak call . mak suruh temankan kakak pergi MAYBANK atas urusan tertentu . janji pukul 10 tapi 10setengah belum tentu kakak sampai . dalam masa aku menunggu kehadiran kakak untuk menjemput aku serta anak buah yang ku jaga RAPI itu , tibeII ada satu kelibat yang muncul didepan rumah aku . hati bedebar . bedebar dan terus bedebar . siapakah gerangannya itu ?

Ketika aku selak je langsir didalam bilik aku yang boleh terus tembus melihat keadaan luar . hati aku sudah dapat meneka siapa gerangan LELAKI yang bertubuh sasar itu . YAAR he is my ex-boyfriend . kenapa die tibeII muncul dalam hidup aku lagi ? apa motif die ingin berjumpa aku lagi ? apa lagi yang die mahu ?Tuhan aku perlukan JAWAPAN atas segala persoalan yang bermain difikran aku ini .

Ketika hati aku KENCANG memikirkan sama ada aku nak keluar jumpa dia atau duduk diam sahaja . tibeII die terus beredar dengan memegang PAYUNG kerana ketika itu hujan lebat sangatII . kesian ! HUHU .

Selang 5minit selepas itu kakak sampai dan teruskan perjalanan pergi ke destinasi yang dituju . apabila malam menjelma KAMI sekeluarga pergi makan malam di kedai . salah satu menu yang kami order "ikan siakap tiga rasa " . URMMHH memang penuhlah meja makan time tuh . HAHAHA ;) (dalam hati taknak pikir peristiwa yang berlaku pagi tadi ) .

Okayy lah mata pun dah tahap TEH TARIK nih . rasa elok pergi MEMBUTA jerk . Nytes you all !


*aku anggap peristiwa yang berlaku pagi tadi hanya satu permainan semata . aku tahu dimana aku duduk dan dimana aku berdiri dan apa yang patut aku lakukan dalam hidup aku sendiri .


*biar aku & dia tahu dimana silap kami . kami tidak boleh BERSATU lagi .

Aku syakkan . mak mula cari-cari PAKTAM (BF)  aku yang dulu . mana taknya sampai satu tahap orang yang takcerah dituduhnya paktam aku . HAISHH . sebenarnya mak sayangkan dia sebab kami (3years) . tapi tiada JODOH !!!!!!! 3tahun hancur begitu je . taktahu mana silap . aku ? die ? atau orang ketiga ? No commentlah .

No comments:

Post a Comment